Praktyki w salonie tatuażu.

Zastanawiasz się, czy nie zacząć robić dziar? Nudzi Cię twoja aktualna praca i chcesz robić coś kreatywnego?

Postanowiliśmy podzielić się z tobą wiedzą o tym jak zostać tatuażystą w naszym salonie! Dróg do osiągnięcia celu jest wiele, ale najszybszą i najbardziej przez nas polecaną jest rozpoczęcie praktyk pod okiem doświadczonych artystów.

Zacznijmy od tego co jest niezbędne aby sprawnie wkroczyć w świat tatuażu. Najważniejszą kwestią oczywiście są zdolności rysunkowe. Jeżeli od lat rysujesz, twoje prace wyglądają estetycznie i jednocześnie są przemyślane a kompozycja poszczególnych twoich dzieł jest spójna i kieruje uwagę widza to jesteś już o krok bliżej do zostania tatuażystą.

Jeżeli rysunek nie jest twoja mocna stroną najlepszym sposobem na naukę będzie kurs rysunku. Na rynku dostępnych jest wiele kursów, które przygotują cię od podstaw. Sam osobiście uczęszczałem na kurs rysunku przez 2 lata i gdyby nie on, nie byłbym teraz w tym miejscu, w którym jestem.

Gdy z ołówek jest już częścią naszego życia!

Wróćmy do sedna sprawy, gdy umiemy rysować to możemy stawiać pierwsze kroki w tatuażu. Robimy to albo pod okiem profesjonalistów jako praktykanci lub w domu na własną rękę popełniając dużo błędów i ucząc się złych nawyków, często jednocześnie wyrabiając sobie na start złą renomę.

My oczywiście skupimy się na praktykach. Okres szkoleniowy w różnych salonach może się różnić pod wieloma aspektami, takimi jak:

  • czas nauki; (najczęściej zależy od tego jak intensywnie pracujemy, u jednych to 3 miesiące u innych rok czy dwa)
  • warunki współpracy; (najczęściej wynagradzani jesteśmy na bazie tego ile tatuaży zrobimy i dostajemy z tego %)
  • okres lojalnościowy względem studia, które nas uczy. (studia czasami wymagają aby osoba, którą uczą pozostała w danym studio na określonych warunkach przez jakiś czas, np. 2 lata)

Czas.

Chcąc dostać się na praktyki powinniśmy dysponować dużą ilością czasu, najczęściej w tygodniu i od rana. Raczej ciężko wymagać aby ktoś specjalnie dla was zostawał do późnych godzin nocnych czy przychodził w niedzielę.
U nas w studio oczekujemy, od osoby praktykującej aby była dostępna co najmniej 3 dni tygodniowo, w godzinach od 8:00 do 16:00 w przedziale dni od poniedziałku do soboty. Oczywiście można praktykować więcej przyspieszając swój rozwój ale wspomniane 3 dni są w przypadku naszego studia minimum.

Pieniądze.

Od strony finansowej powinniśmy być przygotowani na to, że nie będzie to nasze główne źródło utrzymania przez pierwsze tygodnie czy też miesiące. Na praktykach można zarobić ale wszystko zależy od tego ile będziecie pracować i też stawki praktykantów są zdecydowanie niższe.

Własny sprzęt.

W naszym studio na start nie potrzebujecie żadnego sprzętu. Możecie wypożyczać różnego rodzaju maszyny oraz zasilacz aby dowiedzieć się na początku jak wygląda praca konkretnymi rodzajami maszyn i czym wam będzie wygodniej pracować.

Portfolio.

Mając na uwadze wszystkie powyższe kwestie czas złożyć portfolio. W takim portfolio dobrze jakby znalazło się 20-30 prac. Dobrze jeżeli będą spójne, doskonale jeżeli macie już jakiś swój styl, charakterystyczną kreskę ale też nie jest to niezbędne. Do portfolio dobrze jest załączyć 3-4 rysunki typowo studyjne.
Rysunek studyjny to taki, który najczęściej wykonany jest z natury ale dopuszczalne jest tworzenie ich na podstawie zdjęć referencyjnych. Rysunki takie pokazują czy dobrze łapiemy proporcje, czy rozumiemy co rysujemy i jak postrzegamy światłocień.
Wszystkie prace warto zeskanować lub zrobić fotografie tych prac oraz przygotować pliki o uśrednionej wielkości. Dość denerwujące jest, gdy ktoś wysyła zdjęcia, które można by wydrukować na bilbordzie i ważące kilka gigabajtów gdy można było je uspójnić i wysłać jedną wiadomością mailową. Dodatkowo studia czasami dają zadania weryfikujące twoje zdolności oraz sprawdzające to jak odnajdziecie się w roli tatuażysty, dostosowującego projekt pod życzenie klienta.

Nie inaczej jest u nas! Chcąc do nas dołączyć musicie wykonać 3 zadania!
Poniżej przykładowe portfolio.

Dziękujemy za zapoznanie się z naszym artykułem i zapraszamy do podjęcia wyzwania!

Jak dołączyć do Zmory!

Chcąc do nas dołączyć prosimy o załączenie:

  • krótkiego opisu o swojej osobie. (wiek, wykształcenie, hobby, doświadczenie z tatuażem itp.)
  • swojego portfolio (najlepiej zawierającego także rysunki studyjne)
  • 3 projektów odpowiadających na przedstawione poniżej sytuacje.

Wszystkie wiadomości prosimy kierować na adres zmoratattoo@gmail.com

Zadania wstępne.

W zadaniach oceniane będą następujące czynniki:
  • kompozycja wzoru (układ całego wzoru, czy poszczególne elementy ze sobą współgrają a nie są przypadkowo sklejonymi fragmentami)
  • kompozycja względem ciała (czy wzór wkomponowuje się w docelowe miejsce ciała, czy nie budzi wątpliwości i nie oddziałuje negatywnie na odbiór sylwetki klienta)
  • estetyka wykonania (niechlujnie wykonane prace nie są akceptowalne! co nie zmienia faktu, że można korzystać z bardziej chaotycznych zabiegów artystycznych)
  • oryginalność
  • dobór wielkości elementów względem docelowego tatuażu (ocena możliwości co się da wykonać i co powinno się dobrze zestarzeć)
Wymagania do projektów:
  • Prace można wykonać dowolną techniką analogową lub cyfrową.
  • Prace można wykonać w dowolnym stylu i kolorystyce.
  • Prace muszą zawierać wszystkie elementy wymienione w tematach prac, można rozbudować o swoje dodatki ale nie można pominąć zagadnień kluczowych.

Klient nr. 1

Miejsce: przedramię, wewnętrzna część, prawej ręki wielkość tatuażu 10-15 cm w pionie

Opis klienta: Cześć, chciałbym wytatuować sobie Eliksir, lubię kryształowe/szklane buteleczki, dobrze jakby w eliksirze coś pływało, ale nie jest to niezbędne. Lubię kolorowe tatuaże, ale mogę się zgodzić na czarnobiały jeżeli będzie naprawdę super. Najważniejsze jest dla mnie, żeby ten ten tatuaż nie był nudny i statyczny. Chciałbym aby była tam dynamika, jakiś ruch!

Klient nr. 2

Miejsce: Lewe żebra, nie niżej niż 5 cm pod linią biustu, w górę może być aż do samej pachy ale nie chce aby wchodziło na pierś. Tatuaż raczej do 15cm wysokości, ale jak będzie sztosik to może być i więcej.

Opis klienta: Hej, chciałabym gałąź jakiegoś owocowego krzewu, może być malina, jeżyna czy dzika róża ale może być też coś innego z tym, że raczej nic egzotycznego. Na pewno trzeba wpleść w gałązkę pajęczynę, może być jakiś mały fragment, oczywiście poza owocami, które też chce!
Tatuaż raczej czarnobiały ewentualnie mały akcent kolorystyczny.

Klient nr. 3

Miejsce: od połowy lewego uda w górę, nie wyżej niż 10 cm ponad kość biodrową. Tak na oko 40-50cm wysokości.

Opis klienta: Dzień dobry, mam już kilka tatuaży i czas na coś większego. Od dawna fascynuje mnie mitologia słowiańska oraz skandynawska. Chciałabym opiekuna lasu. Leszy, borowy, także Laskowiec, Boruta, borowiec, gajowy, lasowy, leśnik, leśny dziad, wilczy pasterz – w wierzeniach słowiańskich demon lasu. Dobrze gdyby tatuaż nie budził negatywnych emocji, raczej praca w stylu “dobrego ducha lasu” mile widziane motywy liści polskich drzew lub krzewów. Tatuaż czarnobiały, ewentualnie z zielonym, nie chcę żadnych innych kolorów! Lubię też grzyby i robaczki ale to nie musi się znaleźć w tej pracy. Chciałabym aby ta praca opowiadała jakąś historię, że patrzy się na ten tatuaż i to nie jest po prostu stary dziad tylko coś tam się dzieje, że on gdzieś patrzy, albo coś gdzieś idzie i kieruje nasz wzrok po tej pracy. Tak jak to było u wielkich mistrzów jak np. Caravaggio, gdzie obserwator kieruje swój wzrok tak jak chciał artysta, a nie że patrzymy przypadkowo na, któryś mało istotny element i tracimy tą „historię”.

Życzymy powodzenia!
W razie dodatkowych pytań i ewentualnych konsultacji zapraszamy do kontaktu poprzez email lub media społecznościowe.